Wyszukaj w portalu

SZLAKI ROWEROWE

BUDZYŃ- WYSZYNY- GONTYNIEC- CHODZIEŻ 31,5 KM

SZLAK R-1

Dojazd na Gontyniec i do Chodzieży od południa. Ze stacji kolejowej w Budzyniu udajemy się przez Rynek (1,5 km) do szosy i dalej na zachód do Wyszyn (10 km). Z Wyszyn szosą w kierunku Gębic i Czarnkowa. Za osadą Piaski, w miejscu, gdzie szosa skręca łukiem na zachód (12,5 km), drogą leśną na północ do osady Jacewko (17,5 km), stąd dalej na północ drogą asfaltową do szosy Chodzież - Czarków (21,7 km). Od tego miejsca szlakiem żółtym można wdrapać się na Gontyniec (1,5 km). Z Gontyńca powrót do skrzyżowania (24,8 km), skąd drogą leśną na północny- wschód do Oleśnicy (26,9 km), dalej na wschód do rozwidlenia głównych dróg i szosa nr 11 do stacji kolejowej w Chodzieży (31,5 km).

CHODZIEŻ- MILCZ- OLEŚNICA- GONTYNIEC- KARCZEWNIK- CHODZIEŻ 27 KM

SZLAK R-2

Piękna trasa na zachód od Chodzieży. Ze stacji kolejowej w Chodzieży wyjazd na północ szosą w stronę Śmiłowa i Kaczor. NA rozwidleniu szos w Milczu (5 km) prosto, po 300 m w lewo mocno pod górę szosą do kamionki (7,4 km), stąd na południe do Kierzkowic- wsi przy szosie nr 11 (8,6 km). Szosą nr 11 jedziemy 2 km na południowy- wschód do skrzyżowania (10,6 km), tam w prawo do Oleśnicy (11,7km) Drogą leśną do folwarku na południowy zachód do szosy Chodzież- Czarnków (13,8 km). Z krzyżówki pojazd i zjazd na Gontyniec - 3 km (16,9 km). Asfaltową drogą w stronę Jacewka, na południe na krzyżówce (18,4 km) w lewo, na wschód. Piękna droga, w większości asfaltowa, dochodzi do leśnictwa Karczewnik (23,5km). Skręcamy w lewo, po prawej Jez. Karczewnik. Jedziemy do Chodzieży, mijamy osiedle Leśne (24,5 km) i dalej do centrum (stacja kolejowa 27 km).

CHODZIEŻ- NIETUSZKOWO- STRZELCE- CHODZIEŻ

SZLAK R-3

Północna obwodnica Chodzieży. Ze stacji kolejowej w Chodzieży szosą nr 11 na zachód, od rozwidlenia szosą lokalną do Oleśnicy (4,6 km), następnie na północ później na zachód do osady Trojanki (6,7 km) i drogą leśną na północny- zachód do drogi asfaltowej (7,2 km). Drogą tą na północ przecinamy szosę nr 11 (8,1 km) i dojedziemy do Nietuszkowa (10 km) Stromy zjazd w dolinę Noteci, tam w prawo. Następnie skręt w lewo (12,2 km) a za torami kolejowymi w prawo (13,3 km). Dojeżdżamy do szosy Chodzież- Śmiłowo (15 km). Dalej na wschód trasa prowadzi tak, jak szlak pieszy P-10, przez Ciszewo (16,5 km) i Strzelce (22,2 km). Szosą na południowy- zachód do stacji kolejowej w Chodzieży (27,5 km).

CHODZIEŻ- STUDZIENIEC- UJŚCIE- DZIEMBÓWKO 25,5 KM

SZLAK R-4

Wzdłuż południowej krawędzi doliny Noteci. Ze stacji w Chodzieży udajemy się na północ szosą w stronę Śmiłowa. Osiągamy skraj Milcza (5 km), następnie w lewo szosą lokalną na północny-zachód, później na zachód. Po lewej stronie mijamy Nietuszkowo (9,7 km). Polną drogą na zachód, po lewej Chrustowo (12,6 km), a następnie Ujście (kościół 17,1km). Przez most na Noteci, dalej za rzeką w prawo (17,4 km) , drogą asfaltowa w kierunku na Byszki. W prawo (20 km) drogą między polderami łąk nadnoteckich, najpierw na wschód, później na północny- wschód do stacji w Dziembówku (25,5 km).

DZIEMBÓWKO- KACZORY- MORZEWO- CHODZIEŻ

SZLAK R-5

Lasami i przez dolinę Noteci. Ze stacji w Dziembówku na wschód do Dziembowa (1,2 km). Stąd drogą asfaltową na północny- zachód , z początku przez pola , potem lasami w kierunku Piły- Kaliny, skrzyżowanie (4,4km), w prawo asfaltową drogą leśną do Kaczor (10,1 km). Z Kaczor na południe do Morzewa (12,3 km) i dalej drogą polną, zjazd wąwozem w dolinę Noteci (14 km). Tu w prawo, parking przy miejscu straceń z 1939r. (15,2 km), dalej na zachód do szosy Śmiłowo- Chodzież (16,4 km). Nią w lewo, na południe- most na Noteci (15,6 km), Milczek (17,1 km). Tu w lewo do Ciszewa (18,6 km) i dalej na wschód skrzyżowanie z drogą między polderami (20,3 km) i na południe do stacji w Chodzieży (26,5 km).

CHODZIEŻ- SZAMOCIN- JAKTOROWO- MARGONIN 42,8 KM

SZLAK R-6

Przez wschodnią część regionu. Piękne widoki. Ze stacji w Chodzieży kierujemy się do Rataj (2,5 km) i dalej na wchód szosą w stronę Wyrzyska. NA rozwidleniu (2,9 km) prosto drogą asfaltową na wschód, w stronę Konstantynowa. (8 km). Następnie drogą polną do Weśrednika (10 km). Z Weśrednika szlakiem czarnym P-14 do Szamocina (17 km). Z Szamocina na północ ulicami Szkolną i Łąkową do Atanazyna (głaz 18,9 km ) skąd 700m na wschód do szosy z Białośliwia ( 19,5 km) ul. Marcinkowskiego powrót do Szamocina (Rynek 21,4 km) ul. Hallera wyjazd na wschodnią w stronę Wyrzyska. Na rozwidleniu szos (22,4 km) prosto, szosą do Jaktorowa (27,3 km). Stąd na południową drogą polną, do skrzyżowania sześciu dróg w w lesie (30,4 km). W prawo na zachód do skrzyżowania z szerszą droga leśną Jaktorowa- Margonin (33,5 km). Skręt w lewo, na południowy- zachód do leśnictwa Lipiny (36 km) i dalej w tym samym kierunku drogą asfaltową do Margonina (d. Margońska Wieś, pałac 40,5 km). Szosą na zachód (ul. Kościuszki) do Rynku w Margoninie (42,8 km)

MARGONIN- DZIEWOKLUCZ- RADWANKI- CHODZIEŻ 28 KM

SZLAK R-7

Przez część południowo- wschodnią regionu. Z rynku w Margoninie udajemy się szosa w stronę Wągrowca. Po drodze głaz „Zaklęta Karczma" (4,2 km). Na skraju Próchnowa (4,9 km) skręt w prawo i szosą lokalną do Dziewoklucza (12,5 km). Stąd drogą leśną z zachodu krańca wsi na północny- zachód do Radwanek (18 km) Dalej drogą polną, a później leśną na skraj Chodzieży (25,2 km). Dalej szosą nr 11 na północ i potem ulicami miasta do dworca kolejowego (28km)