noc.jpg
Wyszukaj w portalu

projekty.jpg
konkurs.jpg
smieci.png
dzialki.png
mlodociani.png
odo.jpg
godziny.jpg
mapowy.jpg
latarnicy.jpg
chodzieska_kadrta.jpg
karta.jpg
oferty_pracy.jpg
logo.png
logo_senior_wigor_1.png
500plus.jpg
konsult.jpg
baner_zagosp.png
KARTA_SAM.png
ANKIETA.jpg
MPDSON.png
baner- mikroporady.jpg
rejestr_inst_baner.jpg
Rozlicz PIT w Chodzieżyw Chodzieży
Przekaż 1% w Chodzieżyw Chodzieży
Darmowy Program PIT dostarcza firma PITax.pl Łatwe podatki
pila.jpg
kl.jpg
poziom.gif
noclegi.gif
gastronomia.gif
kino.jpg
mzk.png
formul.png
chodzieski_275.jpg
E-Urzad
bip.jpg bom.jpg ep.jpg ue1.jpg
wybory.jpg
Aktualności - Miasto
Promocja edukacji cyfrowej w SP3
Wprowadzono:27.03.2018 | chodziez3
Liczba wyświetleń:516
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
grafika



Do obchodów Dnia Nowych Technologii w Edukacji  włączyli się uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3, którzy na zajęcia otwarte zaprosili rodziców. Wspólne spotkanie miało na celu wyjaśnienie -  co to są nowe technologie i do czego możemy je wykorzystać w codziennej pracy z uczniem, jakie kompetencje rozwijają i jakie dają możliwości.

Zajęcia rozpoczęły się więc od zabawy na „rozgrzewkę mózgu”, w której uczniowie, jak i rodzice zachęceni byli do pisania jednocześnie prawą i lewą ręką kolejnych cyfr, potem liter, znaków. Niepozorne zadanie spowodowało pożądane refleksje, wywołało emocje i relacje rodzic- dziecko.
Jak podkreślałam podczas zajęć – tłumaczy Małgorzata Jeśko- Doręgowska - nowe technologie, to wspaniałe możliwości podwyższające atrakcyjność zajęć, ale przede wszystkim kompetencje uczniów – rozwijają kreatywne, przestrzenne i logiczne myślenie, uczą wiązania faktów (wnioskowania) poprzez umiejętność programowania (kodowania) oraz obsługi urządzeń multimedialnych. Umożliwiają rozwój  wielopłaszczyznowy, zainteresowanie tematem. Rozwijają myślenie globalne, organizację pracy, nauki, świadomość możliwości i właściwej komunikacji. Uważam jednak, że cele te udaje się osiągnąć w pełni wyłącznie wtedy, gdy łączymy je z innymi aktywizującymi metodami podczas zajęć - opartymi przede wszystkim na metodzie projektu, zadań problemowych, nauce technik komunikacyjnych oraz utrwalaniu tych pierwszych, podstawowych umiejętności– jak czytanie, pisanie, przeliczanie. Wszystkiego, co wpływa na rozwój obu półkul mózgu.
Zajęcia pozwoliły poznać rozwijające się niesamowicie możliwości techniki, ale także pokazać rodzicom formy i metody pracy z uczniami wspierającymi głównie kierunki rozwoju informatyczno – matematycznych kompetencji, jednak możliwe do wykorzystania praktycznie na każdym przedmiocie. Wszyscy zachęceni byli do podejmowania różnorodnych wyzwań, wspólnej z dziećmi zabawy, jaką umożliwiają poznane na spotkaniu metody i tym samym wspierania rozwoju dzieci. Spotkanie zakończyło się wspólnym oglądaniem prac uczniów, którzy budowali nowoczesne urządzenia wykorzystując najróżniejsze, światowe odkrycia.

POLEĆ ZNAJOMYM
NA FACEBOOKU
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika