DSC_8211.JPG
Wyszukaj w portalu

projekty.jpg
konkurs.jpg
smieci.png
dzialki.png
mlodociani.png
godziny.jpg
mapowy.jpg
latarnicy.jpg
chodzieska_kadrta.jpg
karta.jpg
oferty_pracy.jpg
logo.png
logo_senior_wigor_1.png
500plus.jpg
konsult.jpg
baner_zagosp.png
KARTA_SAM.png
edo.png
MPDSON.png
baner- mikroporady.jpg
rejestr_inst_baner.jpg
Rozlicz PIT w Chodzieżyw Chodzieży
Przekaż 1% w Chodzieżyw Chodzieży
Darmowy Program PIT dostarcza firma PITax.pl Łatwe podatki
poziom.gif
noclegi.gif
gastronomia.gif
kino.jpg
mzk.png
formul.png
chodzieski_275.jpg
E-Urzad
bip.jpg bom.jpg ep.jpg ue1.jpg
wybory.jpg
Aktualności - Miasto
Wiedzą, czym jest „fake news” i jak krytycznie analizować przekazy medialne
Wprowadzono:27.03.2018 | chodziez3
Liczba wyświetleń:207
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
grafika


Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 1 im. Stanisława Staszica w Chodzieży wspólnie z wychowawcami paniami Alicją Sarbinowską i Mariolą Karpetą włączyli się w ogólnoeuropejską kampanię „Tydzień z Internetem”.

21 marca 41 osób uczestniczyło w spotkaniu, przeprowadzonym w formie warsztatu, które zorganizował Dariusz Maciej Walczak – trener edukacji medialnej, informacyjnej i cyfrowej Motywem przewodnim tegorocznej akcji były ważne w ostatnim czasie zagadnienia, takie jak rozpoznawanie tzw. „fake news” i krytyczne myślenie.
Kluczowym elementem warsztatu była gra. Uczniowie, którzy wzięli udział w spotkaniu, wcielili się w rolę reporterek i reporterów z redakcji serwisu internetowego „Wiadomości ze świata”. Podzieleni na drużyny reporterskie, odwiedzali cztery stacje, na których odpowiadali na pytań i rozwiązywali zadania, dzięki którym mogli lepiej przygotować jutrzejsze wydanie internetowego magazynu. Przygotowując materiały dla swojego serwisu:
-    Przyjrzeli się różnym dostępnym w sieci informacjom o świecie, a następnie starali się je zrozumieć i ocenić.
-    Przekonali się, że to, jak odbieramy i rozumiemy docierające do nas informacje o świecie, jest silnie związane z tym, gdzie żyjemy.
-    Dowiedzieli się, że to samo wydarzenie może być różnie postrzegane przez dane grupy, które mają różne historie i doświadczenia.
-    Przekonali się, że przekazy medialne, które do nich docierają, niekoniecznie opierają się na rzetelnych źródłach.
-    Wiedzą, na co zwracać uwagę przeprowadzając krytyczną analizę przekazów medialnych.
-    Wiedzą jak ocenić wiarygodność i rzetelność informacji, w tym jak rozpoznać tak zwane „fake newsy”.
Tydzień z Internetem to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Co roku włącza się w nią kilkadziesiąt krajów. Ich mieszkańcy biorą udział w spotkaniach, seminariach czy warsztatach, dzięki którym odkrywają potencjał Internetu. W Polsce, w ciągu siedmiu edycji, w kampanii wzięło udział już ponad 2000 instytucji (bibliotek, szkół, pracowni komputerowych, organizacji pozarządowych czy innych lokalnych instytucji), które zorganizowały spotkania dla blisko 75.000 osób! Koordynatorem akcji jest organizacja pozarządowa All Digital (dawniej Telecentre-Europe), w Polsce koordynuje ją Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego wspierana przez liczne grono partnerów. Do tej pory w akcji w całej Europie uczestniczyło już 900 000 osób.

POLEĆ ZNAJOMYM
NA FACEBOOKU
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
ZGŁOŚ
NIEŚCISŁOŚĆ
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika
grafika